Translate

sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Sisustusunelmia

Olen haaveillut koko päivän sisustamisesta.
Piiiiiiiitkän aikaa on ollut ahdistuksen maksimus sisustuksesta. Olen yrittänyt olla silmät ummessa kotona niin sisällä ja ulkona. Piha on remontissa, talo on remontissa sisältä ja ulkoa, tilaa ei ole tavaroille eikä säilytykseen, kaikki on hujan hajan pakattu ja vähän sinne tänne.
Makuuhuoneessa on vain kulkuväylät ja lähestulkoon kaikki seinät lattiasta kattoon asti täynnä jotakin.
Lastenhuonettakaan ei voi liiaksi täyttää, koska onhan lapsilla oltava tilaa leikkiä ja leluille, mutta on sinne minun ompeluharrastuksenikin tunkenut. Sisäeteisessä kaikki takit ja kengät huutavat apua epäjärjestyksen keskeltä. Ja minä raavin päätäni, missä säilyttää kaikkia talvikamppeita?
Sitten ulkoeteinen, pukeutumishuone ja pesuhuone, niistä en millään viitsisi edes kertoa mitään.
Rappukäytävää ja yläkertaa ei ole edes vielä harkittu aloittaa remontoimaan.

Tupakeittiön olen yrittänyt pitää suhteellisen järjestyksessä jo oman mielenterveyteni kannalta ja lasten turvallisuuden.

Tämä on tilanne nyt:

kuva on hieman sumea, pahoitteluni, siitä on ehkä hieman vaikea saada selvää.
On ehkä hieman väritöntä ja sekavaa. No mutta siistiä ainakin. (Olin nimittäin juuri siivonnut vieraita varten.)
Haaveissani kuitenkin olisi paljon ihania raikkaita värejä, ei mitään liian tummaa. Vanhat yksityiskohdat ja väreillä leikkiminen, niistä haaveilen. Sisustuksessani saisi olla ripaus perinteistä maalaisromantiikkaa mutta kuitenkin eniten vaikutteita olisi country living sisustustyylistä. Ehkä ripaus vielä jotain muuta.
Ripaus perinteistä 50 luvun henkeä ;)

Ensinnäkin jos minulta kysyttäisiin missä talossa haluaisin asua, vastaisin näin:

ehdottomasti pitäisi olla kuisti, kuistilla olisi kesäisin keinutuoli ja keinu!
Jos saisin valita minkälainen keittiö talossa olisi, se olisi jotakin tälläistä:

Kuitenkin kaipaisin hieman värejä...
Olohuoneeseeni haluaisin jotakin tälläistä....



Tälläisen tarvitsisin ihan ehdottomasti:
Naisella on hyvä olla kokonainen huone pukeutumista varten, tietenkin huoneessa olisi hyvät valot ja iso iso peili.
Ja tähän kaikkeen voisi tunkea vähän näitä:




Selkeää vai mitä?
Jostakin on hyvä aloittaa.
Olenkin päättänyt, että jätän miehen järkyttämisen sikseen ja sen sijaan että hirveällä rynnäköllä pistän koko talon uuteen uskoon, aion vaihtaa yhden asian päivässä. Ehkä voisin harkita pitäväni välipäiviäkin.
Se tosin tulee olemaan vaikeaa johtuen kaikki heti mulle nyt-lunteestani.
Aion kuitenkin yrittää kaikkeni hillitä heti-hötkyilyä sillä olenpa 100% varma, että ukkokultani järkyttyisi ja aikoisi yrittää estää aikeitani. Pikkuhiljaa hyvää tulee ja rakkaanikin silmä kerkiää tottua näkemäänsä, eikä ehkä enää huomaakkaan mitä tapahtuu. Sillä enhän halua järkyttää miestäni, enkä aiheuttaa avio-onneen ryppyjä :) Ja koska minä olen nainen ja sisustus on minulle TÄRKEÄÄ viihtyvyyteni kannalta, on minun saatava itseäni toteuttaa monella eri tavalla, mutta tämä on yksi niistä.

Pihan sisustus on jo sitten eri tarina.

Pus pus
Fanny

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti